Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Προτάσεις της ΕΑΥΝ. Σάμου για την τροποποίηση του κώδικα μεταθέσεων

ΠΡΟΣ: Π.Ο.ΑΣ.Υ.,
Σάμος 07 / 01 / 2011

ΣΧΕΤ.:

(Α) Το 301/3/7 από 16/12/2010 έγγραφο της Π.Ο.ΑΣ.Υ. σχετικά με την τροποποίηση του Π.Δ. 100/2003(αναρτητέο στο http://www.poasy.gr)

(B) Η ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αττικής με τον τίτλο «Τροποποίηση Κώδικα Μεταθέσεων» (πηγή: http://www.easya.gr/)

Η Ε.Α.Υ.Ν. Σάμου στα πλαίσια των υπό προώθηση αλλαγών του Π.Δ. 100/2003 προτείνει τα εξής:


1η πρόταση: Τροποποίηση του άρθρου 3 του Π.Δ. 100/2003 περί «Αντικειμενικών Κριτηρίων» στο σκέλος της παραγράφου 2 εδάφιο α και συγκεκριμένα στην περίπτωση (3) για την οποία προτείνεται η απαλοιφή της.

Αιτιολογία:
Στο εδάφιο αυτό αναφέρεται ότι για αποστάσεις μεγαλύτερες των 601 χιλιομέτρων και άνω ο αστυνομικός λαμβάνει επιπλέον 2 μόρια ανεξάρτητα της πραγματικής απόστασης της υπηρεσίας όπου υπηρετεί σε σχέση με τον τόπο συμφερόντων του.

Με την τροποποίηση αυτή ικανοποιείται το αίσθημα αδικίας των συναδέλφων οι οποίοι υπηρετούν σε παραμεθόριες διευθύνσεις όπως η Α.Δ. Σάμου, εισάγοντας σαφή διάκριση ως προς την δυσκολία η οποία υφίσταται και στην οποία οι συνάδελφοι καλούνται να ανταπεξέλθουν προκειμένου να προσεγγίσουν για εκτέλεση υπηρεσίας ένα προορισμό όπως αυτόν του συμπλέγματος των νησιών της Α.Δ. Σάμου.

Ενδεικτικά αναφέρεται ο πραγματικός χρόνος μετάβασης για ένα αστυνομικό ο οποίος προέρχεται για παράδειγμα από το Νομό Σερρών σε καμία περίπτωση δεν απαιτεί χρόνο μετάβασης μικρότερο των 20 ωρών προκειμένου να επιτευχθεί η μετάβαση του από τον τόπο συμφερόντων του στον τόπο εκτέλεσης υπηρεσίας του (οδικώς από τις Σέρρες μέχρι την Αθήνα και από εκεί με πλοίο από Πειραιά για Σάμο).

Με την ρύθμιση αυτή αίρεται η υφιστάμενη αδικία και θα υπολογίζεται πλέον απολύτως αναλογικά και όχι «στο περίπου» το κριτήριο της χιλιομετρικής απόστασης προκειμένου να προσεγγίσει ο κάθε αστυνομικός τον τόπο όπου βρίσκεται ο τόπος όπου καλείται να εκτελέσει υπηρεσία.

Έτσι εγκαθίσταται μία σαφής διάκριση ανάμεσα σε παραμεθόριες και «παραμεθόριες» Αστυνομικές Διευθύνσεις, όπου μία σειρά υφιστάμενων δυσκολιών καθιστά πολύ πιο δύσκολη τη μετάβαση και την εκεί διαβίωση των υπηρετούντων σε αυτές αστυνομικών.

Η ισοπεδωτική εξομοίωση η οποία υφίσταται στο Π.Δ. 100/2003 όπως ισχύει στο εν λόγω σημείο κρίνεται πως στα πλαίσια της αναθεώρησης του υφιστάμενου πλαισίου του κώδικα μεταθέσεων θα πρέπει να ρυθμιστεί προκειμένου να ενσωματωθεί σε αυτό η πραγματική διάσταση των ιδιαίτερα βεβαρημένων συνθηκών εργασίας των υπηρετούντων σε ακριτικές Αστυνομικές Διευθύνσεις αστυνομικών.

2η πρόταση: Στις αλλαγές που εισάγει το άρθρο 7§1 (αρίθμηση του υπό προώθηση σχεδίου) όπου αναφέρεται στην τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 12§6 προτείνεται η προσθήκη μετά την πρώτη φράση του νέου άρθρου η εξής φράση: «Η μετάθεση άλλων αστυνομικών για την κάλυψη των ίδιων ως άνω θέσεων, πραγματοποιείται όταν ο ενδιαφερόμενος αστυνομικός διαθέτει περισσότερα τυπικά προσόντα για την κάλυψη της εν λόγω θέση όπως πτυχίο πανεπιστημίου ή μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης αντίστοιχης με την θέση ειδικότητα».

Αιτιολογία:
Με την πρόταση μας αυτή καθιερώνεται η αρχή της ίσης μεταχείρισης εν προκειμένω για αστυνομικούς οι οποίοι θα διατίθενται εφ’ εξής για την κάλυψη θέσεων γραφείου αντίστοιχης ειδικότητας, όπως προκύπτει και από το κείμενο το οποίο προηγείται στο υπό κατάθεση σχέδιο τροποποίησης του Π.Δ. 100/2003. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι οι αστυνομικοί οι οποίοι θα λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση από τη Διεύθυνση Πληροφορικής κ.τ.λ. θα παραμένουν στις θέσεις τις οποίες κατέχουν πρακτικά για χρονικό διάστημα από 10 έτη και πάνω.

Με τον τρόπο αυτό και με την ενσωμάτωση της πρότασης μας επιτυγχάνεται πλέον η τοποθέτηση στις θέσεις αυτές των πλέον καταλληλότερων αστυνομικών από την άποψη γνώσεων και τεχνικής κατάρτισης η οποία αποτελεί απόρροια του κατεχόμενου από αυτούς κατά περίπτωση τίτλου σπουδών.

Έτσι δίνεται το περιθώριο σε όποιον αστυνομικό το επιθυμεί να διεκδικήσει μία αντίστοιχη θέση, χωρίς να απογοητεύεται από το γεγονός ότι η ρύθμιση αυτή εισάγει ουσιαστικά το αμετάθετο όσων ήδη και σε παρελθόντα χρόνο έχουν τοποθετηθεί οργανικά στις θέσεις αυτές.

Άμεση επίσης απόρροια της εν λόγω ρύθμισης, σύμφωνα με την τροποποίηση που προτείνουμε, αποτελεί ότι με τον τρόπο αυτό και με την καθιέρωση τυπικών προσόντων, και άρα άμεσα μετρήσιμων, για την κάλυψη μίας εξειδικευμένης θέσης, δεν θα έχει βάση η κατά καιρούς από πολλούς συναδέλφους κριτική για «αδιαφανή» επιλογή ατόμων για την κάλυψη αντιστοίχων θέσεων.

------------------------

Τυχόν περαιτέρω προτάσεις επί των προωθούμενων αλλαγών, παρακαλούνται όπως αποστέλλονται από τα μέλη του σωματείου μας έως τις 20/1/2010 ή από κάθε άλλο ενδιαφερόμενο στο e-mail του σωματείου για επεξεργασία και ενσωμάτωση τους.

Τα κείμενα των υπό τροποποίηση άρθρων μπορούν να αναζητηθούν στις ιστοσελίδες οι οποίες αναγράφονται στις (Α) & (Β) Σχετικές.

1 σχόλιο:

  1. ΣΧΟΛΙΟ ΜΕΛΩΝ(στάλθηκε με e-mail την 18/2):

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΑΝΑΛΟΓΟ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΜΕ ΕΓΓΡΑΦΟ ΣΑΣ

    Στην περίπτωση ε΄της παραγράφου 1 το Α΄10ήμερο του Σεπτεμβρίου το αρμόδιο Συμβούλιο Μεταθέσεων εκτιμώντας τις υπηρεσιακές ανάγκες καταρτίζει πίνακες με κενές οργανικές θέσεις Αστυφυλάκων προκειμένου να καλυφθούν με έκτακτες μεταθέσεις τον Οκτώβριο.

    Σε αυτό να προστεθούν οι Αρχιφύλακες και οι Ανθυπαστυνόμοι.

    ΑΡΧΙΦΥΛΑΚΑΣ Π.Σ ΙΑΤΡΟΥΔΗΣ Κ.
    ΑΡΧΙΦΥΛΑΚΑΣ Π.Σ. ΚΟΥΤΣΟΤΟΛΗΣ Θ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας πρώτα ελέγχονται και μετά δημοσιεύονται...ζητάμε την κατανόηση σας αλλά πρέπει να αποφευγθούν υβριστικά σχόλια που πιθανόν θα προσβάλουν.