Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Απογραφή Προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. ως "ΔΕ" ... και όχι ως "Τ.Ε"


O N. 2226/94 ρυθμίζει ειδικότερα τα ζητήματα σχετικά με την εισαγωγή, την εκπαίδευση και τη μετεκπαίδευση στις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, καθώς και στο Τμήμα Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας.
Στο άρθρο 1 του Νόμου αυτού αναφέρονται οι προϋποθέσεις εισαγωγής στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών. Προβλέπεται δε, ότι η εισαγωγή σπουδαστών στη Σχολή Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. γίνεται με το σύστημα των Γενικών εξετάσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 & 2 του Ν. 1351/83, όπως έχουν τροποποιηθεί και συμπληρωθεί μεταγενέστερα και ισχύουν κάθε φορά και με τις ειδικότερες ρυθμίσεις που αναφέρονται στις παρ. του παρόντος άρθρου.
Με το άρθρο 77 παρ. 2 Ν. 3528/07 (ΥΚ) θέσεις της κατηγορίας ΔΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται απολυτήριος τίτλος ή πτυχίο Σχολής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλου ισότιμου σχολείου ή αναγνωρισμένης Σχολής Τυφλών Τηλεφωνητών.
Κατά την επόμενη παρ. 3 του άρθρου 77 (ΥΚ), θέσεις της κατηγορίας ΤΕ είναι εκείνες για τις οποίες ως τυπικό προσόν διορισμού ορίζεται το πτυχίο ή το δίπλωμα Σχολής Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής ή το δίπλωμα Σχολής Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ημεδαπής ή το δίπλωμα Σχολής ΤΕ της ημεδαπής ή ισότιμο πτυχίο ή διπλώματος της ημεδαπής ή πτυχίο ΚΑΤΕΕ ή ισότιμο πτυχίο της ημεδαπής ή αλλοδαπής.
Εξάλλου τα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κάθε άλλης ειδικής εκπαίδευσης ρυθμίζονται στην παρ. 7 άρθρου 16 του Συντάγματος κατ’ ερμηνείαν της οποίας το ΣτΕ έχει δεχθεί τα εξής:
«Ο συντακτικός νομοθέτης, λαμβάνοντας υπόψιν τόσο την ιδιαίτερη φύση και αποστολή της επαγγελματικής εκπαίδευσης, όσο και την συνεχώς αυξανόμενη σπουδαιότητά της, στην σύγχρονη ζωή όρισε ότι σε όλες τις βαθμίδες της παρέχεται από το Κράτος και καθιέρωσε ιδιαίτερο καθεστώς, για τις ανήκουσες στην ανώτερη εκπαίδευση Σχολές της κατηγορίας αυτής, καθώς και για τα δικαιώματα των αποφοίτων τους».
Από τα παραπάνω ευθέως, αφενός συνάγεται ότι την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οριοθετεί ο απολυτήριος τίτλος Λυκείου ή ισότιμης Σχολής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αφετέρου ότι οι Σχολές Αστυνομικής Ακαδημίας, παρέχουν επαγγελματική εκπαίδευση. Ο Έλληνας νομοθέτης σε πλείστες όσες περιπτώσεις Σχολών μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διετούς και όχι μόνο φοιτήσεως, παρενέβη είτε για την άρση ανισοτήτων, είτε για την άρση αμφισβητήσεων ως προς την ορθή αξιολόγησή τους.
Ειδικότερα:
   Υπάλληλοι που υπηρετούσαν την 01/01/97, απόφοιτοι της Κρατικής Σχολής 2ετούς φοίτησης του Εθνικού Τυπογραφείου που συστάθηκε με το Ν. 2065/52 (ΦΕΚ 107/Α), όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα, εξελίσσονται στα μισθολογικά κλιμάκια της κατηγορίας ΤΕ.
Η εξομοίωση των αποφοίτων των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Σχολών Νηπιαγωγών με τους πτυχιούχους των Παιδαγωγικών Τμημάτων των ΑΕΙ γίνεται με τη διαδικασία που προβλέπει το Π.Δ. 130/90 (ΦΕΚ 52/Α).
Ειδικά για τους υπαλλήλους αυτούς θεσπίσθηκαν κατά καιρούς οι ακόλουθες ρυθμίσεις:
α) Με τις διατάξεις της παρ. 31 άρθρου 9 του Ν. 2266/94 (ΦΕΚ 218/Α), οι υπάλληλοι του δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ που κατείχαν πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας και υπηρετούσαν κατά τη δημοσίευση του Νόμου αυτού (13-12-94) σε κλάδους κατηγορίας ΤΕ, κατετάγησαν σε προσωπαγείς θέσεις προσωρινού κλάδου κατηγορίας ΠΕ, οι οποίες συστάθηκαν με την απόφαση κατάταξης.  Στην ανωτέρω διάταξη ενέπιπταν οι πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών Ακαδημιών και των Σχολών Νηπιαγωγών, εφόσον το πτυχίο αποτέλεσε τυπικό προσόν για τον διορισμό τους (Διοικ. Εφ. Αθ. 1926/98 ΔιΔικ 1998 σελ. 1198, Διοικ. Εφ. Αθ. 336/98 ΔιΔικ 1999 σελ. 78).
β) Με το άρθρο 35 του Ν. 2646/98 (ΦΕΚ 236/Α) οι υπάλληλοι κλάδων ΤΕ του Υπουργείου Υγείας & Πρόνοιας, που ήταν κάτοχοι πτυχίων των Ανωτάτων Σχολών Οικιακής Οικονομίας και των Ανωτέρων Σχολών Νηπιαγωγών και υπηρετούσαν στους (πρώην) κρατικούς (και ήδη δημοτικούς) Παιδικούς και Βρεφικούς Σταθμούς, κατετάγησαν σε προσωποπαγείς θέσεις προσωρινού κλάδου ΠΕ Νηπιαγωγών, οι οποίες συστάθηκαν με την απόφαση κατάταξης.
γ) Με την ΚΥΑ Γ2/2397/1987 (ΦΕΚ 709/Β), η οποία εκδόθηκε βάσει της παρ. 8 του άρθρου 24 του Ν. 1586/86, συστάθηκε προσωρινός κλάδος ΤΕ Νηπιαγωγών για την κατάταξη των υπαλλήλων των πρώην κρατικών Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών, που υπηρετούσαν στον κλάδο ΑΡ Νηπιαγωγών, ο οποίος προβλεπόταν από το άρθρο 5 του Ν. 1431/84 και είναι ο σημερινός ΤΕ. Για τον διορισμό στον κλάδο ΑΡ Νηπιαγωγών ο Ν. 1431/84 απαιτούσε πτυχίο ανώτερης σχολής Νηπιοβρεφοκόμων (διετούς φοίτησης) ή Νηπιαγωγών (διετούς φοίτησης) ή ελλείψει υποψηφίων με το πτυχίο αυτό, πτυχίο ανώτατης σχολής οικιακής οικονομίας ή ανώτερης σχολής επισκεπτριών αδελφών νοσοκόμων ή αδελφών νοσοκόμων (διετούς φοίτησης)  ή κοινωνικής εργασίας.
Από τις ως άνω περιπτώσεις καθίσταται σαφές ότι η ένταξη των αποφοίτων Σχολής Αστυφυλάκων της Αστυνομικής Ακαδημίας σε κατηγορία ΔΕ συνιστά προφανή υποβάθμισή τους, λαμβανομένων υπόψη αφενός του συστήματος εισαγωγής τους (σύστημα Γενικών-Πανελλαδικών εξετάσεων), αφετέρου της ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης που λαμβάνουν.
Επειδή εξάλλου η παροχή των ενισχύσεων, προνομίων ή θέσπιση ευνοϊκών ρυθμίσεων προς επαγγελματικές κατηγορίες αποτελούν τα μέσα με τα οποία το κράτος πραγματώνει τη συνταγματική επιταγή  του άρθρου 21 παρ. 2 του Συντάγματος διά της οποίας οφείλει το κράτος να λαμβάνει θετικά μέτρα ενίσχυσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων .
Επειδή η δράση του κράτους στο πεδίο των επαγγελματικών δικαιωμάτων  διέπεται από την αρχή της ισότητας που αποτελεί όριο απόλαυσης των κοινωνικών δικαιωμάτων. Η εφαρμογή της ισότητας στο εσωτερικό των επαγγελματικών δικαιωμάτων απαιτεί την ισότιμη μεταχείριση των διοικουμένων κατά την  άσκηση της νομοθετικής πρωτοβουλίας, δηλαδή την τήρηση της ισότητας στις ευνοϊκές ρυθμίσεις, έτσι κρίθηκε με τις υπ΄ αριθμ. 2778/91 τμ. Γ’ Σ.Τ.Ε. και 2944/2000 Ολ. ΣτΕ ότι η τήρηση της αρχής  της ισότητας και της αξιοκρατίας δεν συνεπάγονται μόνο τον έλεγχο της συνταγματικότητας των ευνοϊκών ρυθμίσεων ως εξαιρέσεων της γενικής ρύθμισης αλλά και την τήρηση της ισότητας διά της ευνοϊκής μεταχείρισης μεταξύ των δικαιουμένων προστασίας από το Κράτος. Πρόκειται για μια περίπτωση επεκτατικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας με τον παραμερισμό της εξαίρεσης και την επέκταση του πεδίου εφαρμογής της γενικής διάταξης που ισχύει αυτοδικαίως προς κάλυψη του αναφυομένου κενού.
Επειδή με βάση το Ν. 2226/1994, κατόπιν Γενικών - Πανελλαδικών Εξετάσεων, κατετάγην στη Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, φοίτησα σε αυτήν δύο και πλέον έτη και προήχθην διαδοχικά τις έναντι αναφερόμενες ημερομηνίες, μέχρι του βαθμού που σήμερα κατέχω, παρακαλώ όπως  ενταχθώ στην κατηγορία ΤΕ, στην απογραφή Δημοσίων υπαλλήλων που πραγματοποιήθηκε, σύμφωνα με τους Νόμους 3845/2010 – ΦΕΚ 65Α, 6/5/2010, 3870/2010 – ΦΕΚ 138Α, 9/8/2010, 3943/2011 – (31/3/2011), διάφορες κοινές υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους του αρμοδίων Υπουργών και σε ότι αφορά την μισθολογική μου εξέλιξη για τους ως άνω νόμιμους και βάσιμους λόγους


ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ - ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ


ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

2 σχόλια:

  1. Συγνώμη ρε συνάδελφοι "των πανελληνίων", από πού προκύπτει ότι οι καταταγέντες με το σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων έχουν περισσότερα δικαιώματα από τους Αστυφύλακες του προηγούμενου τρόπου πρόσληψης; Τα νομικά δικαιώματα είναι ακριβώς ίδια, γιατί μία ήταν και είναι η Σχολή Αστυφυλάκων (από ιδρύσεώς της) και ακριβώς ίδια επαγγελματικά δικαιώματα έχουν οι προηγούμενοι Αστυφύλακες με τους τωρινούς, πλην των ανακριτικών καθηκόντων (τα οποία φυσικά δεν προσδίδουν καμία ιδιαιτερότητα στα επαγγελματικά καθήκοντα αφού αυτό αποτελεί «επιπλέον υποχρέωση» του Αστυφύλακα και όχι διαφορετικό «δικαίωμα» όπως ορίζεται παρακάτω).
    Άλλαξε ο τρόπος εισαγωγής των Αστυφυλάκων και τίποτα περισσότερο. Και ως της αλλαγής αυτής, αυξήθηκε ο χρόνος φοίτησης στη Σχολή (λόγω του μη στρατευσίμου), το οποίο σημειωτέον δεν αποτελεί κανένα κριτήριο διαφορετικότητας των νέων Αστυφυλάκων από τους παλιούς.
    Όσοι είναι τελειόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων, με όποιον τρόπο κι αν εισήχθησαν (είτε με το Ν.496/1987 είτε με το Ν.2226/1994), έχουν ακριβώς τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα γιατί απλούστατα είναι απόφοιτοι της ΙΔΙΑΣ ΣΧΟΛΗΣ! Και όπως ορίζει ΞΕΚΑΘΑΡΑ το άρθρο 16 § 7 του Συντάγματος: «Η επαγγελματική και άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με Σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το Νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις Σχολές αυτές»!!! Πουθενά (σε κανένα Νόμο), μα πουθενά δεν υπάρχουν διαφορετικά επαγγελματικά δικαιώματα.
    Εσείς (οι των «των πανελληνίων»), πού είδατε τη διαφορετικότητά σας από τους παλαιούς Αστυφύλακες, όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα; Επειδή μπήκατε με πανελλήνιες εξετάσεις του Υπουργείου Παιδείας; Αυτό αποτελεί κεκτημένο της νέας εποχής και τίποτα περισσότερο. Σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους, ακόμα κι αυτό των εκπαιδευτικών (Α.Ε.Ι.), υπήρξαν στο παρελθόν πτυχιούχοι – απόφοιτοι με σπουδές εξαμήνου ή και έτους οι οποίοι με κάποιο Νόμο εξομοιώθηκαν με τους 4ετούς φοίτησης. Αυτοί φταίνε που πριν 30 χρόνια η Σχολή Νηπιαγωγών ήταν 6 μήνες φοίτηση; Κι όμως, εξομοιώθηκαν κανονικότατα με τους 4ετούς φοίτησης Π.Ε. κατηγορίας! Στην Αστυφυλάκων δηλαδή, που δεν υπάρχει καν τέτοιο θέμα δια Νόμου, τι ακριβώς «διαφορετικότητα» προσδίδει σε εσάς («των πανελληνίων»);
    Νομικά λοιπόν είναι ξεκάθαρο! Να το δούμε και ηθικά; Να το δούμε: Πλην της εισαγωγής (για την οποία ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ και μόνο αυτός, είναι το Κράτος και όχι οι παλιοί ή οι νέοι Αστυφύλακες – τουτέστιν, δε φταίω εγώ που ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ έπρεπε να έχω βουλευτή «μέσον» για να προσληφθώ, αλλά το Κράτος, άρα δεν έχει το δικαίωμα κανείς να μου προσάψει μομφή), η φοίτηση στη νέα Σχολή Αστυφυλάκων είναι τύποις 5 εξάμηνα. Πρακτικά όμως περίπου 6 μήνες πραγματική φοίτηση. Όση δηλαδή είχα κι εγώ!!! Ναι, αλλά εγώ έχω και 20 μήνες θητεία στον Στρατό (ο οποίος σημειωτέον αναγνωρίζεται ως χρόνος υπηρεσίας-εκπαίδευσης)! Δηλαδή και εγώ (ο παλιός Αστυφύλακας) έχω 26 μήνες συνεχούς φοίτησης. Σχεδόν τον ίδιο χρόνο με τους νέους Αστυφύλακες…
    Συμπερασματικά: όλα τα ανωτέρω είναι ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ, αφού καταγράφονται και στους Νόμους και στο Σύνταγμα και στους Κανονισμούς και να σταματήσετε επιτέλους εσείς οι «νέοι» Αστυφύλακες να θεωρείτε τον εαυτό σας κάτι ΑΝΩΤΕΡΩ και διαφορετικό των υπόλοιπων. Αν θέλετε να γίνετε πραγματικά ΑΝΩΤΕΡΟΙ, διαβάστε, δώστε εξετάσεις και γίνετε Αξιωματικοί. Διαφορετικά είστε Αστυφύλακες ίσοι και όμοιοι με όλους τους υπηρετούντες Αστυφύλακες (εξαιρούνται μόνο οι προερχόμενοι εκ Ειδικών Φρουρών και Συνοριακών Φυλάκων που δεν είναι τελειόφοιτοι της Σχολής Αστυφυλάκων). Με επιπλέον υποχρέωση (και όχι επαγγελματικό δικαίωμα) τα ανακριτικά καθήκοντα, τα οποία και μόνο σας δίνουν προτεραιότητα στους ομοιόβαθμους βάση απόφασης υπηρεσιακών παραγόντων και όχι εκ του Νόμου.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ναι, ο νομοθέτης ορίζει (παρανόμως κατ’ εμέ αφού τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι ακριβώς τα ίδια), μία διαφορετική βαθμολογική «εξέλιξη», προάγοντας σας και ως Ανθυπαστυνόμους, αλλά σύμφωνα με το άρθρο 9 § 3 του Ν.3686/2008: «Οι υπαρχιφύλακες, αρχιφύλακες και ανθυπαστυνόμοι της παρ. 1 – οι εισαγόμενοι με πανελλήνιες δηλαδή – καταλαμβάνουν οργανική θέση αστυφύλακα…», δεν σας δίνει κανένα μα κανένα διαφορετικό ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ από τους παλιούς Αστυφύλακες αφού κι εσείς καταλαμβάνετε οργανική θέση αστυφύλακα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλια σας πρώτα ελέγχονται και μετά δημοσιεύονται...ζητάμε την κατανόηση σας αλλά πρέπει να αποφευγθούν υβριστικά σχόλια που πιθανόν θα προσβάλουν.